zoeken
nl en de
Vader en zoon, samen sterk in vlees

Vader en zoon, samen sterk in vlees


Hartjes kent een historie van meer dan 50 jaar. De vleesverwerker stond jarenlang bekend om de verkoop van reepjesvlees aan gerenommeerde Nederlandse afnemers in de retail, groothandel en industrie. Maar met de overname door Maarten Mathijssen in 2006 heeft het bedrijf een flinke groei meegemaakt; het assortiment aan producten is uitgebreid en de exportmogelijkheden zijn vergroot via OrangeTop.


Internationale visie
Sinds kort is er weer een nieuwe ontwikkeling binnen het bedrijf te melden. Vanaf september  2013 werkt de zoon van Maarten Mathijssen als productmanager mee in het bedrijf. Luuk (22) vertelt: “Wat begon met een zakcentje bijverdienen tijdens de vakantieperiodes is uitgegroeid tot een fulltime baan!” Luuks interesse voor het bedrijf groeide in de loop der jaren. Mede hierdoor ingegeven is hij de studie ‘internationale groothandel’ in Tilburg gaan volgen. Onlangs heeft hij deze opleiding succesvol afgerond. Momenteel werkt hij fulltime in de zaak als productmanager en heeft hij dagelijks te maken met de productie, controle en het aansturen van de fabriek.

Potentie
Vader en zoon delen dezelfde visie en hebben gezamenlijke doelen. Luuk is ambitieus. Om externe werkervaring op te doen en zijn algemene kennis over vlees te vergroten loopt hij momenteel stage bij een Duitse slachterij. Daarnaast wil hij zijn managementkwaliteiten verder ontwikkelen. Voor Hartjes ziet hij veel nieuwe kansen;  het ontplooien van commerciële activiteiten en het ontdekken van nieuwe exportmarkten.

Einddoel
Dat Luuk meewerkt in het bedrijf is een stimulans voor Maarten: “We hebben geen ‘baas’ en ‘werknemer’ verhouding maar een ‘docent’ en ‘student’ relatie. Ik bespreek plannen voor de zaak ook met Luuk, hij wordt overal in betrokken.” Zowel Luuk als Maarten zien het zitten dat Luuk later de onderneming voort zal zetten. Op deze wijze is de continuïteit van het bedrijf gewaarborgd.